Arstitõendil peab olema selgelt välja toodud, missugust abivahendit inimene vajab.
Arstitõendi väljastab sõltuvalt abivahendi tüübist kas perearst, eriarst, vastava täiendkoolituse läbinud õde või ämmaemand, rehabilitatsioonimeeskond, füsio- või tegevusterapeut.
(NB! Vanaduspensioniealine isik ei pea võtma tõendit uriinipidamatuse toodete kohta, vajalik on vaid isikut tõendav dokument)
Abivahendi ostmiseks või laenutamiseks soodustusega võta kaasa:
1. isikut tõendav dokument
2. kehtiv arstitõend või rehabilitatsiooniplaan
Ainus e-pood Eestis, kus saab soetada tooteid sotsiaalkindlustusameti soodustusega!
Selleks tuleb soodustuse õigusega isikul teha kasutajakonto ITAKi veebipoes. Seejärel siseneda end identifitseerides (ID-kaardi, Mobiili-ID või SMART-ID kaudu) ja vajadusel lisada ka digitaalselt arstitõend abivahendi vajaduse kohta.
Õpetust näed klikates (ostukäru) ikoonil või vajutades järgnevale lingile: Soodustuse lisamine ITAK e-poes.
Igakuiseid isiklikke sooduskoguseid saate jälgida Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt:
Vajalik meditsiiniseadme digiretsept, mille väljastab perearst või raviarst!
Abivahendi ostmiseks või laenutamiseks soodustusega võta kaasa isikut tõendav dokument. Haigekassa hüvitab 90% kehtestatud piirhinnast.
Soodustus kehtib vaid nendele toodetele, mis on Haigekassa meditsiiniseadmete loetelus.
Eestis on abivahendite riikliku kompenseerimise süsteemis abivahendid jaotatud funktsioonide kaupa gruppidesse. Igal abivahendi grupil on oma ISO-kood ning kindlad soodustingimused. Vaata kõiki ISO-koode ja soodustingimusi.
Vajamineva abivahendi ISO-kood tuleb märkida arstitõendile, mille alusel on seejärel võimalik abivahendit soodustusega osta või laenutada.
Arstitõendit on vaja abivahendite ostmiseks ja laenutamiseks riigipoolse soodustusega. Abivahendikeskusesse pöördudes tuleb arstitõend kaasa võtta.
Arstitõendi väljastab sõltuvalt abivahendi tüübist kas perearst, eriarst, vastava täiendkoolituse läbinud õde või ämmaemand, rehabilitatsioonimeeskond, füsio- või tegevusterapeut.
Tõendil peab olema võimalikult täpselt ja üheselt arusaadavalt kirjas, millist abivahendit inimene vajab. See peab olema kirjas kas ISO-koodi täpsusega ja/või täpse sõnalise kirjeldusena.
Teatud juhtudel on võimalik abivahendite soodustingimustes teha erandeid, taotledes erimenetlust Sotsiaalkindlustusametist.
Erimenetluse käigus tegeletakse juhtudega, mil inimene taotleb:
Sotsiaalkindlustusametile tuleb esitada:
Erimenetluse taotlust on võimalik esitada posti või e-posti teel ning Sotsiaalkindlustusameti klienditeeninduses.
Taotlus vaadetakse läbi maksimaalselt 30 päevaga, kaasates vajadusel Sotsiaalkindlustusameti eksperte. Erimenetluse otsus saadetakse taotlejale posti teel, mille alusel on võimalik abivahend endale soetada.
Abivahendikeskusse pöördudes võta kaasa:
Kui konkreetse abivahendi eelarvest on raha lõppenud (ISO-kood suletud), on võimalik ennast meie juures suulise sooviavalduse alusel järjekorda panna. Tegemist on üldjärjekorraga: abivahendi taotlemiseks piisab, kui lisad end järjekorda ühes ettevõttes.
Sinu korra saabumisel saadab Sotsiaalkindlustusamet postiga vastava teate, misjärel tuleb 60 päeva jooksul pöörduda endale sobiva abivahendit pakkuva ettevõtte poole ning võtta kaasa:
Abivahend väljastatakse vaid järjekorra teate ettenäitamisel.